• Member Statistics

    15,883
    Total Members
    7,904
    Most Online
    WeatherArbordoctor
    Newest Member
    WeatherArbordoctor
    Joined
BuffaloWeather

Upstate/Eastern New York

Recommended Posts

22 minutes ago, BuffaloWeather said:

Figures....EVERY APRIL this happens.

image.thumb.png.97c5380ecb9fadd5c67e5072540cc089.png

image.thumb.png.4d2dcfd0ed13da03544d96b48b080234.png

I don’t have time to check this, but the last warm April I remember must have been 2015 (following that frigid winter).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, WNash said:

I don’t have time to check this, but the last warm April I remember must have been 2015 (following that frigid winter).

We had 2 measurable snowstorms in April of 2017. It just seems every year it happens. I wish we could just get seasons in seasons. There is actually a few chances of lake effect snow even at lower elevations in the next 2 weeks.

  • Haha 1
  • Weenie 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, BuffaloWeather said:

I'll take snow over rain any day. 

Love snow in winter, would rather fish in the rain in April! :maprain:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, is all the petty political bullshit done with cause that was horrific content through and through. Luckily we have no Moderators in here cause some time outs would of definitely been given, lol. I don't metal in politics cause it can get really ugly real quick so back on topic!

I hope we don't see any snow and it was inevitable that we were going to see a horrific Spring so, on top of being told to stay home, now the weather's gonna go down the drain, ugh!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snow made it to Rochester..
 
Screenshot_20200409-104208.thumb.png.5ba7b7880855d5a2fb3a51d764ba9e7b.png
Glad it's not gonna make it any further East as it warms quickly ahead of the actual CF but tonight into tomorrow morning looks a bit interesting, especially the Tug, as we have some decent wrap around moisture with just enough cold air so we'll see what happens I suppose but either way I hate talking about snow Easter Week!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, BuffaloWeather said:

We had quite a bit of snow this morning 

 

4378CFCD-FC79-4F3B-BEA3-7C707024ED91.jpeg

Where was that?!? No way was that Hamburg?! Was it??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, BuffaloWeather said:

It’s from my buddy that lives in Hamburg. Somewhere close by 

Holy cow, we had a solid dusting on the grass but nothing like that. Nothing on the roads. Impressive considering nothing was forecasted until tonight. Springville/Boston Hills must have gotten a couple inches then...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, WesterlyWx said:

Holy cow, we had a solid dusting on the grass but nothing like that. Nothing on the roads. Impressive considering nothing was forecasted until tonight. Springville/Boston Hills must have gotten a couple inches then...

Yeah we had 1/2" here. Higher elevations had a few inches at least.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, wolfie09 said:

Must be nice living in Maine these days..If you love winter weather that is lol

 

sn10_acc.conus.png

sn10_acc.conus (1).png

I’d love to be in the UP of Mich lol! 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

That Monday storm looks like one hell of a windstorm!  That’s a really deep storm with a perfect storm track. 

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, DeltaT13 said:

That Monday storm looks like one hell of a windstorm!  That’s a really deep storm with a perfect storm track. 

A perfect track for les effect snow on backside to if a month ago.

image.thumb.png.cb5b6c3f6c08634eacddb9c24784aa86.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.