Jump to content

dwagner88

Members
  • Content count

    720
  • Joined

  • Last visited

About dwagner88

Profile Information

  • Four Letter Airport Code For Weather Obs (Such as KDCA)
    KCHA
  • Gender
    Not Telling
  • Location:
    Chattanooga, TN
  1. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Just got to work in Ducktown. It’s 6 degrees and snowing lightly. Main roads are fine everywhere. The backroads in Chattanooga were also OK. Outside Hamilton county they look awful. There’s about 3/4” here. BTW, what is the requirement for a wind chill advisory from MRX? We are conspicuously missing one and the wind chill has been between -5 and -10 all morning.
  2. January 15-16 Arctic Boundary Event

    Lol of course this thing has now picked up steam. Died just in time to make absolutely sure that Chattanooga was the only southern city to not get snow. BTW qpf for this event was 0.02” here. About 1/5 of the driest amount shown on any of the major models. We have to have a Miller A to get snow here. There is no other way.
  3. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Still nothing. Just bone chillling cold. All of the snow that was on the roads has turned to black ice. It’s very slippery right now. I think that band must be virga. I’m right under it and there is no ground truth.
  4. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Nope. I’m just east of I-75. That may explain it. Weird how it sort of kicked back to the west. I guess eventually it will work it’s way over here.
  5. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Just checked outside. I’ve got nothing here.
  6. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Looks like we are finished here. Not enough to be worth measuring. The roads are white, but there was so little moisture in the snow that they aren’t really very slippery. The kids could’ve gone to school here tomorrow.
  7. January 15-16 Arctic Boundary Event

    Why would that have anything to do with it? Memphis is the busiest cargo airport in the world and has been hit with 2 winter storms in the past week.
  8. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Light snow has restarted here. Still don’t have enough to measure. Oddly, I have puddles in my driveway still. I can’t believe it’s holding in that much heat.
  9. January 15-16 Arctic Boundary Event

    There is legitimately no snow over the Chattanooga area now. That hole is legit. Maybe we can squeeze out a little more with the final band. I don’t have anything measurable yet. I may not get there.
  10. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Roofs and car tops are turning white but the precip is very light. I’m just glad those stupid snow pellets stopped. Those things won’t accumulate for anything.
  11. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Dendrites! Finally! I’ve got actual flakes now!
  12. January 15-16 Arctic Boundary Event

    One is already open. I’ve been using it this morning.
  13. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    I’m home now. Not great news. I’ve got snow pellets and basically no accumulation to speak of. I’m thinking the years long streak of anafronts failing this area will continue. I’m getting pretty fed up with this crappy cold winter TBH.
  14. January 15-16 Arctic Boundary Event

    You don’t have to subscribe to anything. It’s well worth the $10 purchase price. Best radar app available.
  15. January 15-16 Arctic Boundary Obs

    Wife reports flurries in East Brainerd. The sun is out in Ducktown. Temp has shot up 25 degrees since this morning.
×