• Member Statistics

    15,883
    Total Members
    7,904
    Most Online
    WXMal4
    Newest Member
    WXMal4
    Joined
BuffaloWeather

Feb 26-29 Synoptic/LES

Recommended Posts

School closings are always tough. In the city, and in Amherst here, we got roughly 2" and blowing snow is not an issue. I drove up to Lockport/Newfane area, and it quickly looks like 6+" and the open roads there are not a fun experience when gusts kick up. I'm always on the side of safety and giving kids off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah the SW that's heading our way is much stronger than 1st anticipated I guess cause I never saw it getting to the islands but lo and behold, that's where it is, lol!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Syrmax said:

Interesting to see how far North the main band off L.O. has moved. I thought it was supposed to be working it's way south...Congrats Thousand Islands!

Many of the mesoscale models last night indicated it would lift north of Watertown for a bit ahead of the shortwave.... and a couple of them didn't have the band sweet completely through. They have it reoriented over Southern Oswego Onondaga and into Madison counties

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, SouthBuffaloSteve said:

Hoover Beach in Hamburg 

5AAD3377-EDFE-46E7-9F63-CE93B419ECC2.jpeg

60588308-F386-4A7A-B367-CD79FD666BA2.jpeg

Nature is much better than Hollywood when it comes to special effects. As always .....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here are some more from Watertown, taken earlier today. It was so much fun, and I appreciate the hospitality of all of you and the folks I met. I walked a lot today and spent a lot of time digging people out. 
 

0WGBcce.jpg
 

vTiCVeO.jpg

poH26wN.jpg
 

BmoWoN4.jpg

89RwdW0.jpg
 

Jh0Acw2.jpg
 

qOrNvPN.jpg
 

92WnNPD.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

The band over Ontario is gonna absolutely explode when the energy from the SW and the approaching front combine! I can't wait to watch the radar light up and then for Montagues radar to say, temporarily out of service, lol!

The front is now combining with the band and its already getting stronger as the radar lights up bright yellow! NWS said rates approached 3"/he with yesterday's band, well I bet they get higher with the approach of this SW! Awesome stuff


Sent from my SM-G970U using Tapatalk

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erie's band is most likely going to get a lot stronger and consolidate into a very strong band with 1-2"/hr rates later this evening into tonight but we'll see!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
PRELIMINARY LOCAL STORM REPORT
NATIONAL WEATHER SERVICE BUFFALO NY
430 PM EST FRI FEB 28 2020

..TIME...   ...EVENT...      ...CITY LOCATION...     ...LAT.LON...
..DATE...   ....MAG....      ..COUNTY LOCATION..ST.. ...SOURCE....
            ..REMARKS..

0300 PM     SNOW             S WATERTOWN             43.97N  75.91W
02/28/2020  M31.7 INCH       JEFFERSON          NY   COCORAHS


 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, TugHillMatt said:

Kills me....to think I had a job offer there...painful!!!!!!!

I do love my job where I am at in Bville though.

You had an opportunity to live in Springville and didn’t take it? Whaaa!?!? I’m sure the weenies there thank you. Lol. It’s actually the best micro climate in my book. It’s so close to civilization and just crushes areas just 10 miles away. 
Way more realistic than living on the tug

  • Like 4
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, rochesterdave said:

You had an opportunity to live in Springville and didn’t take it? Whaaa!?!? I’m sure the weenies there thank you. Lol. It’s actually the best micro climate in my book. It’s so close to civilization and just crushes areas just 10 miles away. 
Way more realistic than living on the tug

Yep, I sure did. And...my wife was even ok with it. The job I took here was much more appealing though. We also like the realllllly easy access the Syracuse area has to many locales in the Northeast. In a normal winter, this area averages near 140 inches, so it's not like I was moving to Elmira. But...yes, you're welcome SW NYers. I saved you by moving here. :P 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, wolfie09 said:

Where do you think I live bro, Montague:P

Band will drop through around midnight. 

 

TYX_loop - 2020-02-28T184501.529.gif

I don't think shes gonna just sweep through like most are thinking cause the winds behind the front arent too strong so IMO, it'll somewhat move through but I thinks she just reorients itself out of the WNW

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, TugHillMatt said:

Watertown/Northern Tug seems to be the only area that can get a nice event off of Lake Ontario the past couple winters.

I think we know why that is...

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Syrmax said:

I think we know why that is...

LOL

I might have to start watching my back to avoid the local weenies...ahem...from burning me at the stake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

She's gonna get hung up somewhere East of Ontario cause it looks like it stopped its Southward movement at the western end of the Lake. Now that would be funny, lol!

Sent from my SM-G970U using Tapatalk

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.